AGIA

Blog

Homestaging

Al simposi de marketing immobiliari d’Andorra del dia 26 de maig podrem gaudir d’una ponència sobre el homestaging, de la mà de l’Anna Garcia, directora d’Espai Interior BCN, i l’Olga Farran, directora de Triedre Andorra. T’expliquem tot el que necessites saber sobre aquesta nova disciplina abans d’asistir al SIMA.

Què és el homestaging?
El concepte de homestaging és un conjunt de tècniques que permeten realçar un habitatge i donar-li un aspecte més atractiu per als possibles compradors. Homestaging significa literalment posada en escena de la casa. Aquestes tècniques van ser desenvolupades als Estats Units fa uns trenta anys i estan sent aplicades ara a Europa, en països com Regne Unit, Suècia o França.

L’objectiu del homestaging és condicionar un habitatge perquè es vengui el més ràpid possible i al millor preu, és a dir: fer una vivenda el més atractiu possible per facilitar la venda.

Concretament el homestaging consisteix en:

  • Despersonalitzar
  • Ordenar
  • Buidar
  • Netejar
  • Reparar
  • Organitzar l’espai de forma harmònica

El treball d’un homestager consisteix a utilitzar aquestes tècniques per ressaltar els punts forts i minimitzar els punts febles d’un immoble. Per tant, no es tracta d’amagar els defectes, sinó d’arreglar-los. Tampoc es tracta de decorar la casa, ja que la decoració és una cosa molt personal i en el cas del homestaging l’objectiu és convertir l’habitatge en un lloc neutre i acollidor en el qual la majoria dels visitants se sentin còmodes.

Per què recórrer al homestaging?
Els possibles compradors que visiten un habitatge solen tenir dificultats per projectar-se en una casa molt personalitzada o amb una decoració molt marcada pel que no realitzen finalment una oferta de compra. Per aquest motiu un dels principis fonamentals del homestaging és despersonalitzar l’immoble perquè li agradi al major nombre de persones i que puguin imaginar-se viure a la casa des dels primers minuts de la visita.

Per vendre el seu habitatge quan l’oferta abunda i els possibles clients són molt exigents, cal destacar-la de la competència. Després d’aplicar tècniques de homestaging, els habitatges llueixen impecables, confortables i acollidores, destacant entre l’oferta existent.

Els habitatges que no estan en perfecte estat són molt sovint objecte de negociacions de preu importants, que resulten en retallades de fins a un 15%. Un habitatge en la qual s’ha aplicat un homestaging minimitza aquest tipus de negociació, ja que al no existir gens que criticar es ven al seu veritable valor.

Si vols saber més sobre aquesta tècnica, apunta’t al SIMA fent clic aquí.